Kundtjänst
Felanmälan görs på Alovas hemsida eller till Alovas kundtjänst på telefon 08 749 27 00 (08:00-16:00, helgfria vardagar). Ange alltid namn, telefonnummer och en bra beskrivning av vad och var felet är. Undantag för felanmälan av hiss, se nedan.
Felanmälan görs av dig som upptäcker ett fel någonstans på fastigheten, t.ex. en vattenläcka eller en trasig lampa på gården. Felanmälan bör göras av den som upptäckt felet, så att beskrivning av felet och dess placering framförs direkt till Alova När felanmälan är mottagen åtgärdas felet direkt eller i och med ronderingen som sker en gång per vecka.
Jour
Upptäcker du ett akut fel en kväll eller på helgen där det finns risk att människor skadas eller att skador på fastigheten förvärras (ex. vattenläckage eller strömförande elinstallation) ska du ringa jouren. Den sköts av Securitas Jourmontör och nås på 08 – 657 64 21.
Hiss
Vid problem med hissen på Lina Sandells plan 2 ringer du Kones felanmälan på 0771 – 50 00 00.